Na de SUV (Sport Utility Vehicle) en de SAV (Sport Activity Vehicle) komt BMW opzetten met de SAC! Eigenlijk gaat het om een sportieve SUV met de lijn van een coupé. Een beetje zoals de SSangYong Actyon dus? Niet helemaal, de vergelijking houdt op bij een vergelijkbare daklijn. De SAC uit Munchen, die ook op het salon van Frankfurt staat, is veel agressiever en heeft een geslaagd design dat de reputatie van BMW alle eer aandoet en dat meer dan ooit van rijplezier de absolute prioriteit maakt, en dat geldt voor alle modellen. De voorstelling van een nieuwe SUV, euh excuseer SAC, is niet altijd even populair door hun reputatie om met hun verbruik en uitstoot de wereld naar de vaantjes te helpen. Dat heeft BMW er toe aangezet om twee nieuwe prototypes van de X6 voor te stellen. De eerste is een klassiek model en het tweede maakt gebruik van een hybride techniek. Dit nieuwe transmissiesysteem doet beroep op twee elektrische motoren. Hierbij wordt geen beroep gedaan op een klassieke versnellingsbak maar een continu variabele transmissie, en doet beroep op twee verschillende instellingen waarvan één wordt gebruikt bij lage snelheid en de andere voor hogere snelheden.