Piste van Nardo, in het zuiden van Italië, midden oktober 2006: een grijze berline stevent in volle snelheid af op een nieuw record dat hij ook zal halen: 365,7 km/h…met andere woorden, van Brussel naar Parijs in minder dan een uur! Dit is niet de eerste keer dat Brabus een record op zijn naam krijgt voor seriewagens (in 1996 was dat 330 km/u en 350 km/u in 2003), maar dit zijn indrukwekkende cijfers.
Het record werd behaald met een Brabus Rocket, wat eigenlijk een grondig herziene Mercedes CLS is. Onder de motorkap zit een V12 die werd omgebouwd van een 5.5 l naar een 6.3 l, om maar één van de aanpassingen te vermelden. Dit is genoeg om zowat 730 pk’s op te wekken bij een vreedzaam regime van 5.100 tr/min, en een koppel van 1.100 Nm aan 2.100 tr/min. Het koppel werd elektronisch begrensd, mocht dat niet zo zijn dan zou deze Rocket goed zijn voor 1.320 Nm. Genoeg dus om eender welke transmissie grondig te martelen. Uiteraard zijn de prestaties van een andere wereld, wat trouwens het doel was van de Duitse ingenieurs. De topsnelheid wordt wel op 350 km/u begrensd. De sprint van 0 tot 100 km/u wordt in 4 seconden afgehandeld, van 0 tot 200 km/u gaat in 10.5 seconden, en van 0 tot 300 km/u zijn slechts 29.5 seconden nodig. Om aan die supersonische snelheden de wagen op de baan te kunnen houden heeft Brabus een hele reeks aërodynamische onderdelen voorzien, die laten tegelijk toe de Rocket te onderscheiden van eender welke andere CLS…
Het optrekken is niet de enige troef van deze wel héél speciale versie van de CLS, want hij kreeg ook een aangepaste ophanging mee (ontwikkeld in samenwerking met Bilstein), en een serieus aangepast remsysteem. De banden kregen ook de nodige aandacht, vooraan zitten 255/35 ZR 19 banden, en 285/30 ZR 19 banden achteraan.
Mocht deze aantrekkelijke auto, die aan alle EURO IV normen voldoet, U aanspreken, dan raden wij U aan een degelijk gesprek met uw bankier te plannen. Om eigenaar te worden van deze exclusieve Rocket, en alle andere briljante coupés voor te blijven, is 348.000 € nodig.