Steeds meer constructeurs beginnen hun garantiedekking te verlengen bij nieuwe auto’s. Waar Kia vroeger nog stuntte met 7 jaar garantie, is Toyota/Lexus nu het grote voorbeeld met tot 10 jaar als je elk jaar braaf naar de dealer gaat voor onderhoud. Sommige merken bieden zelfs een tijdelijke verlenging tijdens de Saloncondities dit voorjaar! Bij Citroën is dit nieuwe We Care-aanbod echter een permanente maatregel. Klanten kunnen dan genieten van maximaal 8 jaar of 160.000 garantie. Waar zit het addertje?

Advertentie
Advertentie

Om te kunnen genieten van de garantieverlenging van Citroën We Care, moet je na afloop van de wettelijke garantie van 2 jaar elk jaar (bij auto’s met verbrandingsmotor) of om de 2 jaar (bij elektrische wagens) naar de dealer op onderhoud, volgens de officiële voorschriften van het merk. Dan wordt jouw nieuwe auto gedekt tot een maximum van 8 jaar of 160.000 km. De hele auto? Nee, niet helemaal.

Enkel de motor, transmissie en aandrijflijn

Citroën We Care dekt namelijk enkel de motor, transmissie en aandrijflijn. Elektronische problemen, tenzij ze te maken hebben met de aandrijflijn, worden bijvoorbeeld dus niet extra gedekt. Ook het koetswerk of andere fabricagefouten blijven steken bij 2 jaar, zelfs als je bij de dealer op onderhoud gaat. Enkel voor roestperforatie mag je wat langer gerust zijn: dat wordt standaard al 12 jaar gedekt bij personenwagens.