De tiende generatie van de Civic ziet er agressief en gespierd uit met zijn sportieve design. Een design dat de afmetingen trouwens nog een maatje groter maakt dan vroeger: de nieuwe Civic wordt 3 cm breder, 2 cm lager en vooral 13 cm langer. De verlengde wielbasis zorgt voor een betere rijdynamiek en meer ruimte in het interieur.

Belangrijkste model

Voor de verkoop van Honda is de Civic van kapitaal belang. Jean-Marc Streng, general manager van Honda Motor Europe, Car Division, zegt daarover: “De Civic is het belangrijkste model voor Europa met traditioneel sterke verkoop- en productiecijfers (in Groot-Brittannië, nvdr) in de regio. Voor veel Europese klanten staat de Civic synoniem voor het merk Honda. De volledig nieuwe Civic vijfdeurs  zet deze traditie voort en wij hopen dat dit ook in de toekomst een belangrijk volumemodel zal zijn voor onze Europese afzet.”

3 motoren

Onder de motorkap biedt Honda twee nieuwe benzinemotoren: een 1.0 met drie cilinders en een 1.5 met vier cilinders. Die twee motoren gebruiken VTEC Turbo-technologie die, zoals de naam al aangeeft, variabele distributie combineert met drukvoeding. Deze technologie werd al ingewijd door de Civic Type R en zijn 2.0 VTEC Turbo. De 1.6 i-DTEC is ook weer van de partij en wordt verbeterd.