1. 15 miljoen
Het aantal exemplaren dat Renault al van de Clio bouwde sinds de eerste generatie in 1990. Dat maakt van de Clio wereldwijd het meest verkochte model uit de Renault-groep.
2. 12 millimeter
Esthetisch blijft de nieuwe Clio trouw aan zijn voorganger. Die vierde generatie verkocht sinds 2012 trouwens elk jaar meer dan het jaar ervoor. In 2018 zette hij dus zijn beste resultaat neer, ondanks zijn leeftijd. De afmetingen blijven daarom ongeveer identiek: de nieuwe Clio is 12 millimeter korter dan zijn voorganger.
3. 391 liter
Ondanks de haast ongewijzigde afmetingen gaat de koffer erop vooruit: 391 liter, tegenover 300 liter in zijn voorganger. Het Bose-audiosysteem is voortaan volledig geïntegreerd en neemt dus geen kofferruimte meer weg. Die verkleinde voordien het koffervolume tot amper 230 liter.
4. 10 duim
Vaarwel klassieke tellers: de nieuwe Clio heeft een digitaal instrumentenpaneel. In de topversie is dat scherm maar liefst 10 duim groot. Daardoor kan het ook navigatie weergeven. Het infotainmentscherm is op zijn beurt 9,3 duim groot.
5. 7 motoropties
Renault biedt zeven combinaties tussen motor en versnellingsbak aan. Als benzine zijn er vermogens van 75, 100 en 130 pk; als diesel gaat het om 85 en 115 pk.
6. 80 procent
De Peugeot 208 gaat dan wel volledig elektrisch, deze Renault doet het liever hybride. Het is nog wel wachten tot 2020 op de E-Tech, maar die combineert een 1.6 benzine met twee elektromotoren en een batterij van 1,2 kWh. Volgens Renault kun je daardoor in de stad voor meer dan 80 procent van de tijd volledig elektrisch rijden.
7. 5 personalisatiemogelijkheden
De vorige generatie kreeg kritiek op zijn “lowcost”-uitstraling van zijn interieur. Dat wil de Clio nu beter doen. Er zijn vijf personalisatiemogelijkheden voor de middenconsole, het dashboard, de deurpanelen, het stuur en de armsteunen. Elf koetswerkkleuren en drie personalisatiepacks geven de buitenkant een eigen tintje.