De auto werd nieuw besteld door Jean Blaton, een rijke Belgische industrieel. Niet alleen was hij een scherp zakenman, maar ook iemand met smaak en een (uitstekende) coureur in zijn vrije uren, waarbij hij racete onder de bijnaam Beurlys. Hij was een vriend van Jacques Swaters, destijds invoerder van het merk met het steigerend paardje in ons land, en bestelde in 1960 een Ferrari 250 GT Cabriolet waar hij een paar persoonlijke toetsen op liet aanbrengen. Zo verwijzen de zijdelingse luchtroosters naar de prestigieuze 410 Superamerica.
In 1964 verkoopt hij de auto aan een zekere mijnheer Gilbertson in Californië, die hem 32 jaar bijhoudt. Pas in 2012 komt de Ferrari terug naar België, naar een eigenaar die hem een tweede jeugd wil schenken. Deze 66ste 250 GT Cabriolet uit een reeks van 200 heeft nog steeds zijn eerste motor.
Met een dergelijke stamboom is het eenvoudig om te begrijpen waarom Bonhams denkt dat de auto zo’n 1,5 miljoen euro kan opbrengen. Op 11 oktober wordt hij geveild in Knokke tijdens de Zoute Sale. Dan zullen we zien of de Belgische Ferrari ook echt goud waard blijkt.