Uit de 37 oorspronkelijk weerhouden modellen zijn er 7 gekozen. Aan de vooravond van het salon van Genève zullen we dan weten wie de “Auto van het Jaar 2018” wordt en dus het stokje overneemt van de Peugeot 3008.
De eerste SUV van Alfa Romeo slaat hard toe door de kwaliteiten over te nemen van de berline Giulia (evenwichtig onderstel, sportieve lijn) en zijn grootste fouten te verbeteren (binnenruimte, koffer, moduleerbaarheid).
Tegenover de nieuwe BMW 7-Reeks en de bijgewerkte Mercedes S-Klasse heeft Audi keihard gewerkt om een A8 te ontwikkelen die de vergelijking aankan. De constructeur zou weleens kunnen verrassen, met een model dat autonoom rijdt onder de 60 km/h… Of toch op bepaalde markten.
De nieuwe BMW 5-Reeks is veel minder sportief dan voordien en geeft nu voorrang aan het comfort en aan een technologische uitrusting. Die nieuwe filosofie past bij de verlangens van de klanten.
Deze kleine SUV is een aangename verrassing: hij is erg ruim, zeer praktisch en moduleerbaar als een eenvolumer. Bovendien respecteert hij de huistradities door een hoogwaardig comfort te bieden.
“The Power to Surprise”, dat is de merkslogan van Kia. En verrassen, dat doet deze Stinger absoluut. Kia biedt namelijk een reëel alternatief voor premium coupé-berlines, met een achterwielaangedreven model dat is ontwikkeld door een voormalig ingenieur van BMW M.
De Ibiza is de eerste auto die gebruik mag maken van het kleinste modulaire platform van de groep (dat ook te vinden is onder de nieuwe VW Polo en de toekomstige Audi A1). Hij klimt duidelijk op door uitrusting over te nemen die tot op heden het voorrecht was van veel duurdere modellen.
De XC40 is de eerste Volvo die op het nieuwe platform voor compacte modellen staat. Hij verrast met zijn innoverende stijl, zijn verfijnd-Zweedse interieur, zijn uitmuntende veiligheidsuitrusting en… zijn ietwat elitaire prijscatalogus…