Heuliez is een onderaannemer in de automobielindustrie, en meer specifiek op het gebied van opplooibare daken. Zij ontwikkelden bijvoorbeeld het systeem dat gebruikt wordt in de Peugeot 206 CC en zorgt voor de assemblage van de Opel Tigra Twin Top. Om zijn kunsten tentoon te stellen toont dit Frans bedrijf in Genève een cabrio versie van de Peugeot 407 Macarena Volgens de ontwerpers van deze studie, heeft de berline versie van de 407 een silhouet dat goed overeenkomt met een cabrio uitvoering. Die 407 werd dan ook als basis gebruikt voor het Macarena concept, de eerste coupé cabrio met 4 deuren. Mechanisme Met een eenvoudige druk op de knop schuiven drie, uit glas bestaande delen, weg in de koffer samen met de achteruit. Het systeem is goed uitgedokterd en het dak verdwijnt dan ook volledig in de koffer. Deels De Macarena kan ook deels met het dak open rijden. Inderdaad, de drie glazen delen kunnen ook als open dak gebruikt worden. Het open dak is heel modulair en kan in verschillende hoeken en graden geopend worden. Eénrichtingskoffer De ingénieurs van Heuliez hebben een vernuft koffersysteem uitgedacht. In tegenstelling tot de meeste cabrios kan de koffer van de Macarena maar in één richting open. Het glazen dak kan zo in de koffer wegschuiven ook al staat hij open in zijn normale stand. Compact Volgens Heuliez laat dit systeem toe om weinig plaats in te nemen in cabrio versie. Het laat plaats voor 300 liter kofferruimte en vrijwaart de initiële hoogte van de koffer. Mogelijke accessoires De Macarena is ook voorzien voor twee airbags vooraan, passagiers achteraan en andere opties zoals LCD schermen. Die achterste plaatsen zouden wel eens heel uitnodigend kunnen zijn, vooral wetend dat Heuliez beloofd dat ze even comfortable zijn als de berline versie.

Bron : Heuliez