Bruno Wouters

12 OKT 2006

Honda CB600F HORNET 2007

Honda staat klaar voor nieuwe veroveringen met de nieuwe CB600F Hornet 2007 en is van plan de categorie van de roadsters met gemiddelde cilinderinhoud de laan uit te sturen. En dit zou inderdaad kunnen dankzij de nieuwe lijn, de verbazingwekkende prestaties en het uitstekende rijplezier. Dit zijn hier de verwaandheden van de Japanse reus. Nauw verwante nicht van de héél sportieve CBR600RR 2007, verbindt de nieuwe CB600F Hornet zich aan een meer bruikbare houding, mengeling tussen prestatie en gemakkelijk rijgedrag. Afgeleid van deze van de CBR600RR, verenigt zijn motor kracht in de toeren en levendigheid bij gemiddeld regime. Bovendien werd het gewicht verlaagd en werden werkelijk inspanningen gemaakt voor het centraliseren van de massa – bvb. door het hier herschikken van de uitlaat – om tot een uitstekend dynamisch gedrag, maar ook een optimale kracht/gewicht verhouding, te bekomen. Zijn stijl wordt radicaal, met gespannen lijnen en agressieve vormen. Een nieuwe brandstoftank met 19 liters inhoud geeft hier dus 1,5 liters meer ten opzichte van het vorige model. De koplamp met dubbele uitspringende lampen, met de bovenop geplaatste grote lichten, verschillen van de actuele modellen. Het diode-achterlicht werd in het koetswerk ingebouwd, de bollen van de pinkers werden verdonkerd en de lampen getint. De uitlaat ligt onder de motor voor een betere centralisatie van de massa’s. De nieuwe aluminium Mono-Backbone frame werd acuut gevormd en verdraagt een stevig uitschuifbaar hydraulisch voorvork met Monoshock achterveringen. De aluminium metalen wielen bevatten 5 holle vertakkingen en werden voorzien van schijfremmen met een ø 296 mm met rembeugels 2 ventielen vooraan en rembeugels met gewone compacte ventielen achteraan. Een specifieke versie zal uitgerust zijn met een ABS remsysteem gecombineerd met rembeugels 3 ventielen voor het zo veilig mogelijk remmen. Het HISS antistartsysteem maakt deel uit van de standaarduitrusting.
Advertentie
Advertentie
Advertentie