Hoewel de nieuwe Civic en zijn sportieve Type R-afgeleide de aandacht zullen trekken op de Honda-stand, kunnen zij die op zoek zijn naar een hybride met een interessante verhouding tussen binnen- en buitenruimte er ook de Jazz ontdekken. De werd in 2019 voorgestelde en krijgt nu een kleine update.

Advance Sport

Terwijl alle modellen, inclusief de Crosstar gedoopte crossover-uitvoering, getrakteerd worden op een aantal cosmetische wijzigingen, verschijnt er samen met deze restyling ook een nieuwe lijn in de catalogus. Deze 'Advance Sport' krijgt een specifieke bumper vooraan, een sportievere grille en zwart gelakte spiegels.


Binnenin zijn de zetels bekleed met een combinatie van zwart kunstsuède en grijs kunstleer, en het stuur krijgt gele stikselnaden. De 'Advance Sport' krijgt daarnaast ook een stevigere ophanging.

Meer vermogen

De nieuwe Jazz e:HEV krijgt ook een kleine mechanische update. Ter herinnering: de Jazz is nu enkel nog leverbaar met een originele hybride aandrijflijn die twee elektromotoren via een automatische versnellingsbak combineert met een 1,5 liter grote benzinemotor. Bij deze restyling stijgt het vermogen van de elektrische aandrijfmotor met 10 kW, waardoor het totale vermogen op 90 kW (122 pk) komt. Het vermogen van de generatormotor wordt met 8 kW verhoogd tot 78 kW (106 pk). De benzinemotor wordt dan weer 7 kW sterker en biedt nu een maximum van 79 kW (107 pk). Dit hybride systeem zorgt voor een CO2-uitstoot vanaf 102 g/km (106 g/km voor de nieuwe Advance Sport versie).

Op praktisch vlak heeft Honda ook de beladingscapaciteit van zijn hybride Jazz aanzienlijk verhoogd, op de vraag van klanten: alle modellen kunnen nu tot 500 kg trekken.