De Japanse berline krijgt ter gelegenheid van het autosalon van Moskou een facelift. Er staan geen grote veranderingen op het programma, het is meer een update, en een manier om even in het nieuws te komen.

Geen drastische wijzigingen

De esthetische wijzigingen zijn beperkt, maar beslaan toch meer onderdelen dan verwacht met nieuwe koplampen, motorkap, voorvleugels, kofferdeksel, bumpers en 18 duim velgen.

Omgeboorde V6

De motor werd omgeboord tot een 3.7 liter. Het vermogen kennen we nog niet, maar Honda laat weten dat het vergelijkbaar is met het vermogen van een V8! Het koppel gaat er uiteraard ook op vooruit, en bij gemiddelde toerentallen beschikt de nieuwe Legend over 20% meer koppel. Deze nieuwe motor wordt aan een gloednieuwe automatische versnellingsbak met 5 versnellingen gekoppeld. De nieuwe Legend is sneller en vinniger. Honda geeft aan dat de sprint van 0 tot 100 km/u nog maar 7.1 seconden in beslag neemt, dat zijn er 0.2 minder dan bij het vorige model. Het verbruik en de CO2 uitstoot liggen ook lager dan bij het vorige model.

Verzorgde akoestiek

Honda laat weten dat ze bijzonder veel aandacht hebben geschonken aan de geluidsdemping met behulp van een actief “noise cancelling” systeem. De Bose geluidsinstallatie zorgt ook voor specifieke frequenties dat parasietgeluiden de das omdoen. Zelf de voorruit draagt bij tot de geluidsdemping. Verder merken we ook op dat er USB en iPod aansluiting werd toegevoegd.

Veiligheid

Op het gebied van passieve veiligheid heeft Honda de veelvuldige veiligheidssystemen van de nieuwe Legend uitgebreid met “Active Head Restraints”. De Adaptive Cruise Control en het CMBS systeem zijn nog altijd beschikbaar. Het CMBS systeem maakt gebruik van radars om eventuele ongevallen op te sporen en te vermijden.