Laten we even terugkeren in de tijd. In 2007 presenteert Hyundai op het salon van Seoel een kleine coupé met voorwielaandrijving: de Veloster. Het concept trekt zeker de nodige aandacht, maar Hyundai kondigt aan dat een commercialisering niet voorzien is en smoort daarmee alle geruchten in de kiem. De Veloster zou alleen een concept blijven.

Voorbarig

Maar dat draait anders uit. In juli 2009 kondigt John Krafcik, CEO van Hyundai, aan dat de Veloster in 2011 bij de dealers zal staan en voor 70 tot 80 procent trouw blijft aan het concept. Niet lang geleden werd dat nog eens bevestigd, toen Krafcil tijdens de voorstelling van de ix35 zeven nieuwe modellen aankondigde voor de volgende 24 maanden.

Koreaanse Scirocco

Hyundai belooft een coupé met vier plaatsen, een uitstekende verhouding gewicht/vermogen en een erg redelijk verbruik. Onder de kap vinden we bestaande motoren zoals de moderne Theta II GDI met ongeveer 150 tot 160 pk.