Infiniti wil al een tijdje doorbreken in Europa. De introductie van dieselmotoren moet de verkoop van Nissans luxemerk een stevige boost geven. Deze keer gaat de kleine SUV van het merk op dieselbrandstof rijden. We kennen de motor uit de Laguna Coupé, maar dankzij een sterkere versnellingsbak kan hij hier al zijn kwaliteiten volledig uitspelen.
Geraffineerd
Raffinement werd in het bestek onmiddellijk in het rood aangeduid toen Infiniti voor de diesel koos. Om aan die eis te voldoen, keken de ingenieurs vooral naar trillingen en geluid. Wat dat laatste betreft werd zelfs geprobeerd om het geluid van een sportieve benzinemotor na te bootsen.
Bereidwillig
Dankzij de vierwielaandrijving en een sterkere versnellingsbak is de motor niet meer gelimiteerd zoals bij Renault. Hij levert 550 Nm bij 1.750 toeren en 238 pk. Dat resulteert in goede prestaties: de acceleratie van 0 tot 100 km/u duurt maar 7,9 seconden. De zevenbak reageert levendig en toch zacht. Volgens Infiniti bedraagt het verbruik 8,5 l/100 km en stoot de motor 224 gram CO2/km uit.