Ferrari 550 Maranello

20210812113241topferra.jpg

De laatste Ferrari met V12 die enkel met een manuele versnellingsbak verkrijgbaar was. Een heerlijke lijn, een extreem krachtige V12 en een subliem rijgedrag kenmerken deze fantastische Ferrari. Hij wisselt vaak van hand voor minder dan 100.000 euro en heeft alles van een toekomstige klassieker. Oppassen wel voor de onderhoudskosten…

Porsche Boxster

20210812113242toppo.jpg

De waarde van de eerste generatie van de Porsche Boxster lijkt niet meer echt te zakken. Daar is ook een goede reden voor: met zijn rauwe flat-six doet hij denken aan een gezegende tijd toen motoren nog geen turbo nodig hadden. Het beroemde fragiele IMS-lager kan je wat huiverachtig maken, maar daar bestaan oplossingen voor. Reken vandaag op een 15.000 à 20.000 euro voor een exemplaar in mooie staat met de 2,7-liter. Dat is in alle eerlijkheid een weggevertje.

Peugeot 306 Cabriolet

20210812113241toppeu.jpg

Voor deze moet je je echt gaan haasten. Met zijn lijn van Pininfarina, zijn stevige motoren en zijn vier plaatsen in de zon hebben we ons altijd afgevraagd waarom deze mooie Peugeot niet dubbel zoveel waard is. Een Roland Garros-versie moet je hebben. Van minder dan 5.000 euro voor een 1.8 tot bijna 9.000 euro voor een exemplaar in smetteloze staat, met veel opties en de 2.0 16V.

Renault Safrane Biturbo

20210812113243topreu.jpg

Van 1993 tot 1996 zijn er nauwelijks meer dan 800 van gemaakt. Dit monster is zeldzaam en doet denken aan een heel andere tijd, toen CEO’s en andere regeringsleiders nog zonder schroom aan het stuur kropen van een mooie en krachtige auto. De Safrane is niet de meest sexy auto ooit, maar deze Biturbo is toch bijzonder: een 3.0-V6 van 268 pk, vierwielaandrijving, een manuele zesversnellingsbak en een top van 250 km/u. Reken op minder dan 20.000 euro.

Honda NSX

20210812113243tophondeu.jpg

In tegenstelling tot de ander modellen in deze lijst is zijn waarde al fors gestegen. Maar we hebben alle redenen om te geloven dat hij nog lang niet aan zijn piek is. Deze supercar van de jaren ’90 is namelijk de enige die al deze eigenschappen verenigt: mooi, betrouwbaar, muzikaal, levendig en, last but not least, goedgekeurd door Ayrton Senna. Reken op een minimum van 60.000 euro voor een 3.0-V6 met manuele versnellingsbak.

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: