20210812143211bmwix3(1).jpg

We zouden eens grondig door onze archieven moeten gaan bladeren, maar we denken dat de iX3 de vroegste facelift ooit krijgt. Het elektrische model kwam namelijk pas in januari van dit jaar op de markt, en nog geen jaar later is de facelift daar al. We kunnen het BMW echter vergeven: zoals zijn naam al aangeeft is de iX3 gebaseerd op de X3, die al uit 2017 stamt en die zelf net vernieuwd is.

Sportiever

20210812143212bmwix3(3).jpg

De elektrische variant ondergaat logischerwijze dezelfde behandeling als zijn broers met verbrandingsmotor. Hij krijgt dus hertekende bumpers en lichtblokken zodat hij nog sportiever oogt. Om in die zin verder te gaan is het M-pack voortaan standaard op de iX3, die zich verder nog steeds onderscheidt door de blauwe accenten op zijn koetswerk. In het interieur is het al schermen wat de klok slaat. Dat in het midden van het dashboard kan tot 12,3 duim groot zijn.

Nog steeds efficiënt

20210812143212bmwix3(2).jpg

Aan de mechaniek verandert niets. De elektromotor van de iX3 ontwikkelt dus nog steeds 286 pk en 400 Nm aan koppel. Hij stuwt de Beierse SUV naar 100 km/u in slechts 6,8 seconden. De batterij evolueert al evenmin en is nog steeds 80 kWh groot. Op die manier kan de auto rekenen op een theoretisch rijbereik van 460 kilometer, al is BMW duidelijk behoorlijk conservatief geweest bij de berekening van dat cijfer.