20200515081955jeep-new-compass-gse-1.jpg

Aanvankelijk liep de jongste Jeep Compass voor de Europese markt van de band in Mexico, maar voortaan wordt hij gemaakt in de Italiaanse fabriek van Melfi. Daardoor korten niet alleen de leveringstijden in maar kan ook de ophanging worden aangepast om beter tegemoet te komen aan de specifieke wensen van Europese bestuurders. Jeep belooft een “flexibeler en preciezer” rijgedrag dankzij aanpassingen aan de ophanging en de stuurinrichting.

20200515081956jeep-new-compass-gse-3.jpg

Daarnaast heeft de Jeep Compass vanaf september recht op een nieuwe 1.3-turbobenzinemotor van FCA die al werd ingewijd door zijn kleine broer Renegade. Die viercilinder ontwikkelt 130 pk in combinatie met een manuele versnellingsbak of 150 pk met een gerobotiseerde bak met dubbele koppeling. Beide overbrengingen tellen zes verhoudingen. Het koppelt piekt in beide gevallen op 270 Nm, wat 40 Nm meer is dan de huidige 1.4-turbo van 140 pk. Deze nieuwe motor is er wel enkel met voorwielaandrijving. Er komt echter ook een vierwielaangedreven plug-inhybride Jeep Compass 4xe, die dankzij een elektromotor in de achteras 190 of zelfs 240 pk biedt met dezelfde benzinemotor.

20200515082127jeep-new-compass-gse-2.jpg

De nieuwe Jeep Compass 1.3 met 130 pk is in België vanaf september verkrijgbaar voor 25.900 euro.