Artificiële intelligentie wint de laatste jaren aan populariteit, ook bij autobouwers. Renault gebruikt het bijvoorbeeld al om visuele controles uit te voeren in de productieketen om zo de kwaliteit van zijn producten te verbeteren. Maar de autobouwer wil nog verder gaan door ook zijn klanten in te schakelen.
Het grote publiek met behulp van artificiële intelligentie
Het Franse merk heeft immers net zijn ‘ReInvent Twingo’ campagne gelanceerd. Die is gericht op niemand minder dan jou om de volgende showcar van de kleine stadswagen te bedenken. En daarvoor moet je zelfs geen kunstenaar of ingenieur zijn, want het volstaat om een programma met artificiële intelligentie te gebruiken. Renault belooft om één van de op die manier gecreëerde showcars werkelijkheid te doen worden.
Hoe deelnemen?
Zin om je kans te wagen? Dat is heel eenvoudig: ga naar eender welke AI-site die beelden genereert, zoals MidJourney, Stable Diffusion of nog Dall E en vraag wat je maar wil… zolang het een Twingo is natuurlijk. Vervolgens post je je creatie op de sociale mediakanalen met de hashtag #ReInventTwingo. We hebben het zelf ook even geprobeerd. Aan jou om het resultaat te beoordelen...