Aan de buitenkant zijn er maar weinig veranderingen, we zien slechts enkele desig trekjes van het MomoDesign team. Op het gebied van koetswerkkleuren werden er enkele kleuren toegevoegd zoals het sportieve pastel zwart, het grijs, oranje, geel en pastel wit. De achterklep, het dak en de achteruitkijkspiegels zijn in een matte titaankleur geverfd. Het radiatorrooster, de hendel van de achterklep en het Multijet logo krijgen een bruinachtige kleur. Deze versie onderscheid zich ook door verdonkerde achterruiten en een omhulsel van de mistlampen in koetswerkkleur. De lichtmetalen velgen van 16 duim zijn, volgens Lancia, in een bruine diamantkleur (!). Binnenin is er geen sprake van al die kleuren, het is een eerder somber interieur met een met leder overtrokken stuur en versnellingspook. Standaard krijgt deze Ypsilon "Artes" zwarte en met stof overtrokken zetels. Zetels met leder en alcantara, met een zilverkleurig "MomoDesign" logo zijn ook beschikbaar. Het chassis werd ook aangepast, het werd ondermeer verlaagd en achteraan werden remschijven toegevoegd. Onder de motoren zit nog steeds de 1.3 Multijet 16V, goed voor 105 pk aan 4.000 tr/min en 200 Nm koppel aan 1.750 tr/min. Met die motor is deze Lancia in staat om van 0 tot 100 km/u te geraken in 10.3 seconden en, vooral, slechts een gemiddelde van 4.5 liter benzine te verbruiken voor 100 km. Het MomoDesign gamma wordt aangevuld met een 1.4 van 95 pk gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak van 6 versnellingen. Tot slot komt er ook nog een 1.3 Multijet 16v bij van 90 pk met standaard DPF filter. De voorstelling gebeurt op het salon van Genève.