1. 4,82 m
Beetje bij beetje komen we meer te weten over de grote broer van de huidige Lynk & Co 01. En 'grote broer' is niet gelogen, want we weten nu dat de 08 4,82 m lang is, 1,91 m breed en 1,68 m hoog. Zijn wielbasis is 2,85 m lang.
2. 400 kW
De 08 ziet er niet enkel imposant uit, hij krijgt ook een behoorlijk vermogen onder de kap: 400 kW (544 pk) en 900 Nm dankzij het teamwerk van twee elektromotoren en een 1,5 liter-driecilinder benzinemotor. Een vermogen dat wordt verdeeld over de 4 wielen, waarmee hij knappe prestaties zou moeten kunnen bereiken. Al doet de grootte van zijn batterij vermoeden dat het geen vedergewicht wordt...
3. 39,6 kWh
De Lynk & Co 08 krijgt een voor een plug-in hybride gigantische batterij van 39,6 kWh, waarmee hij een eveneens indrukwekkende elektrische autonomie van 245 km moet halen! Of toch volgens de Chinese CLTC-cyclus, die doorgaans wat optimistischer is over deze zaken. Maar eenmaal omgerekend naar onze WLTP-norm, die iets dichter bij de realiteit komt, zou de 08 nog steeds een emissievrije autonomie van ongeveer 200 km moeten krijgen.
4. 1.400 km
Met een volle benzinetank en batterij samengeteld, beweert Lynk & Co zelfs dat er een totaal rijbereik van 1.400 km mogelijk moet zijn! Helaas is dit opnieuw volgens de CLTC-norm... Maar hoe dan ook zal je een hele afstand kunnen afleggen in de 08 alvorens je een laadpaal of tankstation moet opzoeken.
5. CMA 2.0
Deze indrukwekkende cijfers heeft de Lynk & Co 08 te danken aan zijn tweede generatie CMA-platform. Een architectuur die binnenkort onder meerdere Geely-producten te vinden zal zijn, zoals de toekomstige Volvo XC60. De Scandinavische SUV zou dus dezelfde prestaties moeten kunnen halen als zijn Chinees neefje.
6. 2024
Hoewel we inmiddels bijna alles weten over deze nieuwe Chinese SUV, krijgen we nog geen prijsvork meegedeeld door Lynk & Co. Ook komt het model nog niet meteen naar Europa: de lancering wordt pas verwacht in 2024. Nog even geduld, dus...
?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail: