De eerste SUV van Aston Martin is zonder twijfel één van de meest sportieve op de markt. Met zijn 550 pk, 700 Nm koppel, een 0-100 sprint in 4,5 seconden en een top van 291 km/u, is het een concurrent voor de Lamborghini Urus, de Porsche Cayenne en konsoorten. Het is ook één van de duurste, met een prijs die begint bij € 200.000, zonder de minste personalisering… Maar het kan beter, veel beter!
800 pk en 1.000 Nm koppel!
Geef één van deze mammoeten van de weg in handen van Mansory en dit is het resultaat. De V8 biturbo werd gepusht tot 800 pk en een koppel van 1.000 Nm! Met andere woorden: 250 pk en 300 Nm meer dan het origineel! Die cavalerie doet de 0-100 tijd zakken tot amper 3,8 seconden, terwijl zijn topsnelheid stijgt tot 325 km/u.
Een ‘bijhorende’ stijl
Uiteraard werd ook het volledige koetswerk herzien om te passen bij de nieuwe prestaties van de wagen. De wielkasten werden stevig verbreed om plaats te maken voor de 24-duim velgen met daarrond banden van 335 breed achteraan. Doe daarbij nog de nieuwe spoilers, voorbumper, drempels, diffuser achteraan en een vleugel in GT3-stijl en je krijgt een echte Masory-creatie!
Omdat deze DBX geen extra kilo’s kan gebruiken, worden al deze elementen uiteraard in koolstofvezel gemaakt...
Op aanvraag
Terwijl zijn look het midden houdt tussen een SUV en een circuitwagen, een gekke combinatie, is het interieur wat luxueuzer. Leder, contrasterende stiksels en andere decoratieve elementen maken het deze DBX binnenin nog exclusiever, als dat al mogelijk was… Natuurlijk is de prijs ‘op aanvraag’.