De FCA-groep heeft de portefeuille opengetrokken om het merk met de drietand de moderne tijd binnen te leiden. Het eerste model dat een hybride versie krijgt, wordt de Ghibli, gevolgd door de Levante en de Quattroporte. Naast de bestaande modellen wil het merk ook de vlam van zijn sportieve modellen weer doen opflakkeren met een authentieke sportwagen (al dan niet elektrisch). Uiteraard mag ook een nieuwe SUV niet ontbreken. Dat laatste model, dat vers geld moet opbrengen, wordt onder de Levante gepositioneerd.

Made in Italy

Maserati stelt echter gerust door te bezweren dat deze elektrificatie niets zal afdoen aan het DNA van het merk, dat trouwens nog steeds enkel gebruik maakt van Italiaanse fabrieken: in Turijn, Modena en Cassino.

Zelfrijdend

We drukken ons voorzichtig uit als we zeggen dat het merk wat technologische achterstand heeft op zijn Duitse rivalen. Die achterstand zou langzaamaan worden ingelopen, want het merk sleutelt aan rijhulpsystemen die binnenkort autonomie van niveau 2 mogelijk moeten maken.