Door een gewijzigd inlaatkanaal en aanpassingen aan de turbo produceert de 2,5 liter grote viercilinder boxermotor voortaan 365 pk, 15 pk meer dan in de S-versies van de 718 Boxster en Cayman. Vergeleken met de vorige Boxster en Cayman GTS, toen nog met atmosferische zescilinder, winnen de nieuwe GTS-versies zelfs 35 pk. Het maximumkoppel bedraagt 430 Nm en wordt vrijgegeven tussen 1.900 en 5.000 tpm.
Sperdifferentieel standaard
Standaard krijgen de 718 Boxster GTS en 718 Cayman GTS heel wat ingrepen die hen helpen betere prestaties neer te zetten: zo zien we onder meer Porsche Torque Vectoring terug, met mechanisch sperdifferentieel achteraan, het Sport Chrono Pack en het Porsche Active Suspension Management met 10 millimeter lagere ophanging. En prestaties zijn verzekerd: in combinatie met de optionele PDK-automaat met dubbele koppeling (een manuele zesbak is standaard) haalt de GTS 100 km/u in 4,1 seconden. Zijn topsnelheid? Die ligt op 290 km/u.
Zwartkijker
Visueel onderscheidt de GTS-versie zich van de andere 718 Boxsters en Caymans door gewijzigde bumpers, verduisterde lichtblokken, een zwarte diffusor en een centrale zwarte sportuitlaat. Nog meer zwarte accenten? Zeker: de GTS-logo’s en de 20-duimsvelgen krijgen eveneens een donkere behandeling.
Prijzen
Bestellen kan je de Porsche 718 Boxster GTS en 718 Cayman GTS vanaf nu, in de showroom worden ze vanaf midden december 2017 verwacht. De prijzen bedragen € 79.109,80 voor de 718 Cayman GTS en € 81.166, 80 voor de 718 Boxster GTS.