1. 3 plug-in hybride aandrijflijnen

Van bij de opening van de orderboeken biedt Mercedes de GLC Coupé aan met een keuze uit drie plug-in hybride aandrijflijnen, en dat met benzine of diesel. Die dieselversie luistert naar de naam GLC 300 de 4MATIC en combineert een 197 pk en 440 Nm sterke viercilinder met een elektromotor die zelf 440 Nm koppel levert. Op benzinevlak gaat het op een blok met een cilinderinhoud van 1.999 cc met een vermogen van respectievelijk 204 of 252 pk, en een koppel van 320 of 400 Nm! (GLC 300 e 4MATIC et GLC 400 e 4MATIC). Beide zijn gekoppeld aan dezelfde elektromotor als de dieselversie. 

2. Een elektrisch rijbereik tot 130 km

Deze 3 plug-in hybride versies onderscheiden zich van de concurrentie door hun batterij met een indrukwekkende opslagcapaciteit van 31,2 kWh! Dat is meer dan het dubbele van de capaciteit van de SUV’s bij de concurrentie (12 kWh voor de BMW X3 xDrive 30e of 14,4 kWh voor de Audi Q5 Sportback TFSI e quattro). Het batterijpakket, dat door de ingenieurs van het merk zelf werd ontwikkeld, zorgt ervoor dat de plug-in hybride uitvoeringen een elektrisch rijbereik bieden dat kan oplopen tot 130 km!

3. Snelladen aan 60 kW

Nog een sterk punt: je kan de batterij opladen met een optionele gelijkstroom snellader. Dat is eerder zeldzaam bij plug-in hybrides. Met een vermogen tot 60 kW is het mogelijk om het volledige elektrische rijbereik bij te laden in amper 30 minuten!

4. 390 tot 1.335 liter

Keerzijde van de medaille: de grote batterij zorgt ervoor dat de plug-in hybride versies iets aan koffervolume moeten inboeten. Terwijl de micro-hybride versies 545 liter bieden, is dat bij de plug-in hybrides 390 liter, of 1.335 liter wanneer de achterbank neergeklapt is. Een automatisch openende kofferklep is dan weer standaard. 

5. 0,27

Terwijl hij de visuele link met zijn voorganger behoudt, gaat de GLC Coupé voor meer dynamische en aerodynamische proporties. Dat vertaalt zich in een luchtweerstandscoëfficiënt dat daalt van 0,30 naar 0,27. Dat zorgt niet enkel voor een maximale energetische efficiëntie, maar ook voor minder windgeluiden tijdens het rijden op de snelweg. 

6. 3 grote schermen, waarvan één virtueel

De boordplank van de nieuwe GLC Coupé krijgt twee grote schermen: één voor de digitale cockpit met een afmeting van 12,3 duim, terwijl het grote verticale scherm op de middenconsole 11,9 duim meet. In de optielijst kan je ook kiezen voor een head-up display in kleur, met een afmeting die overeenkomt met een scherm van 25 duim!

7. € 62.315

Deze nieuwe GLC Coupé is beschikbaar in drie afwerkingsniveaus: Business Line, Luxury Line en AMG Line. In lijn met de nieuwe politiek van Mercedes is de standaarduitrusting van de GLC Coupé uitgebreid, om er op die manier vanaf de instapversie een goed uitgerust model van te maken. De standaarduitrusting omvat onder andere een inductielader voor smartphones, verwarmde zetels vooraan en de grote schermen met daarop het MBUX infotainmentsysteem. De vanafprijs van de GLC Coupé in België bedraagt € 62.315 (GLC 200 4MATIC Coupé Business Line). De eerste plug-in hybride uitvoering gaat dan weer richting de € 80.000: € 79.255 (GLC 300 e 4MATIC Coupé Business Line).