Na BYD met zijn elektrische berline is het nu een andere Chinese autobouwer die over zich laat spreken. Ook nu weer met een auto met drievolumekoetswerk, maar dit keer één met verbrandingsmotor! Met zijn lengte van 4,88 m, zijn aflopende daklijn en zijn gapende snuit is deze MG 7 indrukwekkend! Ook hier staat sportiviteit op het programma, zowel aan de buitenkant als onder de motorkap.

Alleen met verbrandingsmotor, voorlopig...

Momenteel zijn alleen twee turbobenzinemotoren aangekondigd. Het instapmodel is uitgerust met een 1.5 liter met 185 pk en 300 Nm, gekoppeld aan een 7-traps versnellingsbak met dubbele koppeling. De krachtigere 2.0 liter levert 257 pk en 405 Nm koppel en is gekoppeld aan een 9-traps automatische versnellingsbak. Plug-in hybride versies zullen waarschijnlijk in de nabije toekomst het gamma vervolledigen.

100% elektrisch voor het Oude Continent? 

Zoals vaak het geval is, zal deze sedan eerst op de lokale markt gelanceerd worden. Maar MG is al goed ingeburgerd in onze contreien! We mogen dus hopen dat deze '7' naar Europa geëxporteerd zal worden, hetzij met een plug-in hybride aandrijflijn, hetzij in een 100% elektrische versie, zoals het geval is voor de MG 5 break. Die laatste wordt in China immers onder de naam Roewe verkocht met een verbrandingsmotor. We komen misschien meer te weten bij de officiële voorstelling die gepland is voor 17 augustus 2022.