20190611143015bentleyflyingspur.jpg

De nieuwe Flying Spur is een majestueuze limousine geworden, die elegantie en sportiviteit combineert. We zien in profiel onder meer een gespierde gordellijn en uitgesproken wielkasten. De derde generatie van deze limousine heeft ook een massief verticaal radiatorrooster met led-koplampen en een nieuwe interpretatie van het Bentley-logo.

20190611143121bentleyflyingspur.jpg
20190611142940bentleyflyingspur.jpg

Verborgen scherm

De 5,32 meter lange Brit heeft een wielbasis van 3,19 meter. De plaats achteraan is dus op zijn minst royaal te noemen. Vooraan zien we een dashboard dat traditie en moderniteit mengt. Het centrale scherm kan volledig worden verborgen achter een paneeltje voor een meer tijdloze look op het dashboard.

20190611142942bentleyflyingspur.jpg

20190611143044bentleyflyingspur.jpg

Atletisch

Ondanks de afmetingen is de limousine een uitstekende sprinter, dankzij de W12. Die 6 liter grote motor produceert 626 pk en 900 Nm. Daardoor sprint de Bentley naar 100 km/u in amper 3,8 seconden en haalt hij een topsnelheid van 333 km/u.

20190611142941bentleyflyingspur.jpg

Vierwielaandrijving

De nieuwe generatie Flying Spur moet niet alleen ruimer, comfortabeler en luxueuzer zijn dan zijn voorganger, maar ook dynamischer. Ondanks een leeggewicht van 2.437 kilogram kiest de vierwielaandrijving vooral voor de achterwielen. In de Comfort- en Bentley-modus gaat 480 Nm naar de voorwielen, in de Dynamic-modus is dat maar 280 Nm. Dat moet hem een meer achterwielaangedreven karakter geven. Voor het eerst krijgt de Bentley Flying Spur vierwielsturing, waarbij de meesturende achterwielen het dynamische weggedrag versterken of de auto meer manoeuvreerbaar maken in de stad.

20190611143016bentleyflyingspur.jpg

De eerste bestellingen van de nieuwe Bentley Flying Spur kunnen worden geplaatst in de herfst, de eerste leveringen volgen begin 2020.