Bij Honda lijkt de passie terug te keren. Op de thuismarkt bijvoorbeeld, met de S660, een kei car met wegklapbaar dak en micromotor. Maar ook in de rest van de wereld, met de terugkeer van de Civic Type R en NSX. De toekomstige S2000 kan dus bogen op de sportieve expertise van het merk.
Krachtiger en duurder
De volgende S2000 zou zich profileren als een mix tussen de Civic Type R, NSX en de vorige S2000, maar met een eigen persoonlijkheid. In de wandelgangen wordt hij “mini-NSX” genoemd, omdat hij net als de supercar de motor centraal achterin heeft. Dat zou in zijn geval de tweeliter viercilinder turbo uit de Civic Type R worden, goed voor ongeveer 320 pk. Dus geen atmosferische motor meer, die meer dan 8.000 tpm draaide…
Net als de eerste S2000 zouden de twee passagiers hier ook met het dak naar beneden kunnen rijden. Maar het zou niet langer een stoffen kap zijn, maar een wegklapbaar stalen dak zoals de Porsche Targa.
Al die evoluties vertalen zich natuurlijk in de prijs, die een stuk hoger zou liggen dan het vorige model. Deze keer zou de S2000 zijn pijlen richten op de Porsche 718 Boxster S, zowel qua prestaties als qua prijs.