De Subaru Forester rijdt meestal onopgemerkt voorbij en valt minder op dan zijn concurrenten. Show geven is niet aan hem besteed. Nochtans vervult hij zijn taak even doeltreffend als de andere terreinwagens. De Forester krijgt nu een facelift die hem niet meteen sexy maakt, maar wel nog wat beter.
Ventilatierooster als grille
De imposantere gestalte van de vernieuwde Forester is te danken aan de nieuwe snoet en vooral aan de flitsende grille, de grootste aanpassing aan het uiterlijk. In het interieur maken nieuwe tellers en materialen hun opwachting.
Nieuwe benzinemotor
Bij Subaru primeert techniek altijd boven esthetiek. De tweeliter boxerdiesel (147 pk) wijzigt niet, terwijl de tweeliter boxerbenzine met 150 pk vervangen wordt door... een tweeliter boxerbenzine met 150 pk. Geen miraculeus verschil? De nieuwe motor met lange slag levert wel meer koppel (een kleine 2 Nm extra op papier) en wint aan soepelheid. Hij verbruikt bovendien 10 procent minder (nu 7,5 l/100 km). Subaru paste tot slot de ophanging aan (al was dat niet echt nodig) en de aandrijving gebeurt nog altijd op de vier wielen.