De terugroepactie van Tesla gaat voornamelijk over de kleine berline van het merk. 359.309 Tesla’s Model 3 die gebouwd werden tussen 15 juli 2017 en 30 september 2020 moeten nagekeken worden. Gelukkig is het probleem niet ernstig. Het openen en sluiten van de koffer zou slijtage veroorzaken aan een kabel die dient voor de achteruitrijcamera. Resultaat: het beeld van die laatste kan onderbroken worden. Minder handig, maar ook niet dramatisch. 

Veel vervelender!

La Model S heeft dan weer af te rekenen met een probleem aan de koffer vooraan. 119.009 auto’s die gebouwd werden tussen 16 september 2014 en 23 december 2020 moeten terug naar de dealer. Hier is het probleem vervelender. De secundaire vergrendeling van de koffer vooraan, de ‘frunk’, zou niet goed uitgelijnd kunnen zijn. Wanneer er een probleem is met de primaire vergrendeling, zou de motorkap dus open kunnen vliegen en het zicht van de bestuurder volledig belemmeren! Niet echt iets wat je wil meemaken...

Het zijn er al wel wat… 

Gelukkig is er nog geen enkele motorkap tegen de voorruit van een Model S gevlogen. En de autobouwer heeft op tijd beseft dat het zijn fout moest rechtzetten. Maar Tesla is jammer genoeg niet aan zijn eerste terugroepactie toe. En met deze twee nieuwe problemen die betrekking hebben op 500.000 auto’s, krijgt het imago van de productiekwaliteit van het merk nog maar eens een knauw. 


?