De productieplannen van Stellantis moeten blijken uit documenten van toeleveranciers die Automotive News Europe kon inkijken. Het zou daarbij gaan om een cross-overachtige opvolger voor de Opel Insignia, die waarschijnlijk een Manta-e naamplaatje opgespeld krijgt, en een grote DS met een gelijkaardige koetswerkvorm. Een DS9 in Crossback-uitvoering zeg maar, met misschien wel wat trekjes van de DS Aero Sport Lounge concept (te zien op de foto). Beiden zullen gebouwd worden op het STLA Medium platform en elektrisch zijn, al maakt dat platform ook verbrandingsmotoren mogelijk. De productie van de DS zou al in 2024 starten en de Opel begin 2025.
Productieverschuiving binnen Stellantis
De fabriek in Melfi bouwt op dit moment nog de Fiat 500X, de Jeep Renegade en de Jeep Compass, waarvan de productie verhuist of stopt. Om de productiecapaciteit van de fabriek verder te benutten, zouden ook de opvolger van de DS7 Crossback en het nieuwe topmodel van Lancia er geassembleerd worden. Daarmee moet Melfi mee zorgen voor de wedergeboorte van Lancia, met een model dat waarschijnlijk Aurelia genoemd wordt.
Nog steeds volgens bronnen van Automotive News Europe zal de opvolger van de Lancia Ypsilon, waarvan op dit moment nog steeds de meer dan 10 jaar oude versie enkel in Italië aan de man gebracht wordt, een opvolger krijgen die in het Spaanse Zaragoza gebouwd wordt. Ook de productie van de opvolger van de Panda (die nog tot 2026 gebouwd wordt in het Zuid-Italiaanse Pomigliano) verdwijnt volledig uit Italië, en zal in Servië of Slovakije van de band rollen.