Wie op zoek is naar een break uit de compacte middenklasse kan voortaan weer bij Toyota terecht. Bijzonder aan de Auris Touring Sports is de keuze tussen een hybride, benzine of diesel.

Van de eerste Auris-generatie leidde Toyota geen breakversie af, wat de verkoop zeker niet ten goede kwam. Breaks zijn op de Belgische markt goed voor ongeveer 30 procent van het C-segment, deze Auris Touring Sports is dus een welgekomen aanvulling.

Net als de nieuwe Auris hatchback pakt hij uit met een minder saai ontwerp dan de Corolla’s en Auris van weleer, die niet bepaald uitblonken door hun dynamische uitstraling. Typisch voor de Touring Sports zijn de gestrekte daklijn, de dakrails in geanodiseerd aluminium en de kleine achterspoiler. De break is 285 mm langer dan de hatchback, een toename die volledig voor rekening is van de grotere koffer. De nieuwe achterbumper zorgt voor een lagere tildrempel.

De Auris Touring Sports wordt de eerste break in zijn segment met een hybride aandrijflijn: een 1.8 benzinemotor en een elektromotor (136 pk). Voorts staan 1.3 en 1.6 benzinemotoren en een 1.4 of 2.0 diesel op het programma. De lancering is gepland in de loop van 2013.