De voornaamste wijzigingen aan de Tiger Sport bevinden zich vooral binnenin het 1.050 cc grote driecilinderblok. Verschillende verbeteringen hebben ervoor gezorgd dat het vermogen optimaal wordt vrijgegeven: dankzij een volledig herziene verbrandingskamer en een onmiddellijke respons op het gas via ride-by-wire, haalt de bestuurder het maximum uit de driecilinder. De nieuwe Free-Flow-uitlaat zou beter moeten klinken maar doet ook het verbruik dalen.
Dankzij een nieuwe ECU en het ride-by-wire-systeem krijgt de nieuwe Tiger Sport heel wat technologieën die op de rijder gericht zijn. Die kan voortaan de gasrespons en tractiecontrole bepalen via rijmodi om de motor aan verschillende rijomstandigheden aan te passen. Het gaat om Rain, Road en Sport. Daar komt ook nog een snelheidsregelaar bij. Een nieuw instrumentenpaneel met twee boordcomputers en een brandstofmeter geven je snel toegang tot alle informatie die je nodig hebt, door gewoon van de ene weergave naar de andere te navigeren. De koppelingassistentie vermindert de nodige inspanning bij elk koppelmanoeuvre.
De styling wijzigt lichtjes en de motor mag er wezen, met zijn monovering, regelbaar windscherm, handbescherming en tweekleurige achteruitkijkspiegels. De nieuwe Tiger Sport is vanaf begin juni verkrijgbaar bij de Triumph-dealers in Matt Black en Aluminium Silver. De prijs in België begint vanaf € 12.900.