Volkswagen had ons al enkele schetsen getoond en de autobouwer onthult vandaag meer over het technische gedeelte van de nieuwe Amarok. Onder de motorkap ligt, afhankelijk van de markt, naar keuze een benzinemotor en tot vier dieselmotoren, die gaan van een 4- tot een zescilinder met een longinhoud van 2 tot 3 liter. De pick-up krijgt ook een stevige groeischeut en is voortaan 5,35 meter lang, 10 cm meer dan de vorige generatie!
Een echte offroader!
VW belooft dat zijn Amarok over uitstekende offroad-capaciteiten zal beschikken. Zo zal hij beschikken over een grote aan- en afrijhoek en rijmodi die aangepast zijn aan situaties die je volgens de Duitse autobouwer niet ‘in het dagelijkse leven’ tegenkomt.
Niet helemaal een tweelingbroer…
Het is moeilijk om het nu al te hebben over zijn look, maar we kunnen wel zien dat deze Amarok uitpakt met een zeer rechtopstaande neus. Ondanks zijn camouflage is de band met de Ford Ranger, waarmee hij zijn onderstel deelt, duidelijk. Voor het koetswerk bevestigt VW de aanwezigheid van een LED-lichtstrook die de twee lichtblokken vooraan verbindt. In het interieur is er een digitaal instrumentencluster en een tablet voor het infotainmentsysteem.
Eind 2022
De Duitse autobouwer kondigt 5 afwerkingsniveaus aan: de instapversie die gewoon Amarok heet, zal gevolgd worden door ‘Life’ en ‘Style’ uitvoeringen. De offroadversie ‘PanAmericana’ en de eerder voor de weg bestemde ‘Aventura’ komen bovenaan het gamma. Om de volledige technische fiche en de prijzen te kennen, zullen we nog wat geduld moeten hebben. De officiële lancering volgt eind dit jaar.