Vergeet de IKEA-gehaktballetjes, het Eurosongfestival van gisterenavond en de nostalgische danspassen van ABBA, hier is het nieuwste Zweedse exportproduct: Leave the World Behind, een samenwerking tussen Volvo, Swedish House Mafia en de Zweedse zangeres Lune.
Om de nieuwe Volvo XC60 wereldwijd te promoten ging Volvo de muzikale toer op en slaagt het de handen in elkaar met DJ-trio Swedish House Mafia. Samen trokken ze naar de ongerepte landschappen van Scandinavië om een unieke clip op te nemen van een van Swedish House Mafia’s eerste tracks, Leave the World Behind, voor de gelegenheid in een nieuw jasje gestoken, thanks to zangeres en vriendin Lune.
Klik hier om de video te bekijken:
Het resultaat is er een zoals we van Volvo zouden kunnen verwachten: op het eerste zicht lekker woest en heftig, maar wie even nog wat dieper graaft, ziet dat er toch wel behoorlijk over nagedacht is. Swedish House Mafia zelf is erg tevreden met de samenwerking, want op de website is te lezen:
“We are so proud to appear in the new version of Leave the World Behind, one of our favourite tracks which we made early in our careers with Laidback Luke, by Lune. Lune has long been a friend and collaborator to us and the team at Volvo presented this beautiful film idea to us filmed in Scandinavia at its most beautiful. We hope you enjoy it as much as we enjoyed making it.” – Axwell, Steve and Sebastian
Of ze daar in Scandinavië gelijk hebben, laten we aan jullie om te beslissen. Maar of je nu kan genieten van de muziek van het drietal of van de mooie Scandinavische landschappen, Volvo heeft er alvast een mooie samenwerking en fijne reclame bij! Good jobs, you Swedes!
Ontdek meer inzichten
Volvo