De Duitse constructeur Volkswagen heeft bij de opening van het salon van Frankfurt New Volkswagen onthuld, een gloednieuw merkimago dat in alle logica een nieuw tijdperk voor VW moet inluiden.

 

Het zal niemand ontgaan zijn dat de auto-industrie op een keerpunt staat in haar geschiedenis. Langzaam maar zeker maken verbrandingsmotoren op fossiele brandstoffen plaats voor voertuigen met een andere technische aandrijvingsoplossing. Volkswagen meent dat de toekomst geconnecteerd en koolstofneutraal wordt.

Afstoffen en doen vergeten

Een echte paradigmaverandering die de Duitse groep vertaalt in een nieuw imago, dat tegelijk moderner en authentiek is. Daarom is het logo er voortaan in twee formaten, waardoor het zuiverder, helderder en gereduceerd is tot het strikte minimum. New Volkswagen zal binnen afzienbare tijd ook worden weerspiegeld in het design van de auto’s (dat we al zagen met de gloednieuwe ID.3), in het contact met de klant en in de bedrijfsidentiteit: er moeten 70.000 logo’s worden vervangen bij 10.000 filialen over de hele wereld. Dat nieuwe merkimago zal zowel op personenwagens als op bedrijfsvoertuigen van de constructeur worden toegepast.

Na de schandalen die de naam van hele VW-groep hebben bevuild hoopt het bedrijf nu zijn zonden weg te spoelen en zijn stempel te drukken op de automobiel van de toekomst.