Bij de onthulling van de EX90 toonde Volvo naast zijn nieuwe SUV ook subtiel een kleiner model... Een voertuig waarvan nog nooit eerder sprake was! Hoewel zijn vorm lijkt op die van een XC40, heeft hij een lichtsignatuur die dichter bij die van de nieuwe EX90 staat. Zou het een EX60, 40 of zelfs 30 kunnen zijn?
Een nieuwe doelgroep?
Helaas zijn er geen afbeeldingen of technische informatie over te vinden. Volgens de CEO van het merk, Jim Rowan, zou de kleine SUV echter gericht zijn op een jonger cliënteel: "Generatie Z (18/19 jaar) is ons volgende doelwit. Volvo heeft deze demografische groep nooit echt aangesproken en wij willen echt die richting uit.
Afspraak volgend jaar...
De CEO liet ook uitschijnen dat het model online gekocht kan worden en misschien ook wel via een abonnementsformule! Het doel is om op zeer jonge leeftijd "een directe relatie met deze klanten op te bouwen. Als we ons werk goed doen, houden we ze en ruilen ze hun auto in omdat ze trouwen, een hond of kinderen krijgen en een andere auto willen...". Afspraak in 2023 om meer te weten te komen over deze kleine SUV.