Sinds de grond in het National Corvette Museum in februari inzakte, is het zinkgat een ware trekpleister geworden. Het aantal bezoekers steeg met 60 procent en kaartjes, T-shirts en posters van het zinkgat gingen vlot over de toonbank. Vandaar dat het idee ontstond om de put te bewaren als museumstuk. Omdat de wanden van het gat gestut en de dakconstructie van de hal vernieuwd zouden moeten worden, komt het echter niet zo ver. Dat zou 760.000 euro kosten, wat het museum te veel vindt.
Van de acht beschadigde sportwagens, worden er maar drie gerestaureerd. “Het was ons doel om het National Corvette Museum te helpen bij deze vreselijke natuurramp door de acht auto’s te herstellen”, zegt Mark Reuss van General Motors. “Toen de auto’s bovenkwamen, werd het evenwel duidelijk dat restauratie praktisch niet haalbaar was. Er bleef niet veel over om te herstellen. Het heeft ook historische waarde om deze auto’s te laten zoals ze zijn.” Ze worden in het museum tentoongesteld.
Het zinkgat gaat dicht, maar bezoekers zullen de werkzaamheden kunnen volgen achter plexiglas.
In het bovenstaande filmpje tonen beelden van een bewakingscamera hoe het gat ontstond.