Eind juni kregen we te horen dat de Ford Puma terugkeert. Dat was eind jaren 1990 een coupémodel, maar deze keer zal de naam op een compacte cross-over kleven. Een soort verhoogde Fiesta met sportieve look.
Titanium
Er komt geen kaalgeplukte instapversie van het model. De prijslijst begint bij de Titanium-variant, die al behoorlijk goed uitgerust is: manuele airco, snelheidsregelaar en -begrenzer, frontale, zijdelingse en knieairbags voorin en hoofdairbags voor- en achterin, een spoorassistent, lichtmetalen 17-duimvelgen, parkeersensoren achteraan, inductief laadvlak, aanraakscherm van 8 duim met navigatie en zelfs een massagefunctie in de voorstoelen. Deze Titanium heb je vanaf 23.200 euro met de 1.0 EcoBoost van 125 pk en manuele versnellingsbak (6 versnellingen). Voor dezelfde motor met zeventrapsautomaat moet je 25.000 euro neertellen. Dat laatste bedrag is ook de vraagprijs voor de enige dieselversie (1.5 TDCi van 120 pk).
Microhybride
De Puma wijdt verder een milde hybridisering in voor de basisbenzinemotor, de EcoBoost-driecilinder. Die is verkrijgbaar in twee vermogensversies: 125 of 155 pk. Die kosten in België respectievelijk 23.600 en 24.800 euro. De milde hybridisering drukt de CO2-uitstoot van 103-106 g/km naar 96-99 g/km op de 125 pk (99-101 g/km op de 155 pk).
X of V
Naast deze al heel goed uitgeruste Titanium is de Puma er ook als Titanium X, die 2.250 euro meer kost. Voor een meer sportieve look zijn er de Puma ST-Line, ST-Line X en ST-Line V. Die laatste topversie is de duurste en kost 29.050 tot 30.850 euro afhankelijk van de gekozen motor.