In de autosector is tien jaar een eeuwigheid. Marc Philipp Gemballa is zich daar perfect van bewust en heeft daarom beslist om van op een wit blad te vertrekken. Op het komende salon van Genève onthult hij zijn eigen automerk, Marc Philipp Gemballa. De slechts 26 jaar jonge ondernemer lijkt goed te weten hoe de markt in elkaar zit: “De oorlog om altijd meer vermogen is voorbij. Constructeurs tunen hun eigen producten en er komen steeds meer supercars met duizelingwekkende vermogens op de markt”. Met andere woorden: het traditionele sleutelen aan Porsches 911 is voor hem niet meer van toepassing.
Wat hij dan wel wil doen: “Het heeft meer dan twee jaar preparatie en ontwikkeling gekost om mensen de nodige uitrusting te geven voor al hun avonturen, waar ook ter wereld en op om het even welk terrein, bij alle weer en op elk soort weg”. Het is duidelijk dat Gemballa werkt aan een supercar in heel beperkte reeks die ook naast het asfalt aan de slag kan.
Als we de teaser goed bekijken, dan lijkt het erop dat Marc Philipp hetzelfde wil doen als Porsche destijds met de 959. Dat was een soort oppermachtige 911 die was verbouwd om ook offroad hard te kunnen toeslaan.