Terwijl onze spionnen hem nog goed gecamoufleerd betrapt hadden, is de eerste elektrische Abarth nu helemaal onthuld! Het merk met de schorpioen in zijn logo zegt dat het performanter is dan ooit dankzij een betere gewichtsverdeling (57/43), een 60 mm breder spoor en een wielbasis die 24 mm langer is dan die van zijn broertjes met verbrandingsmotor.


Minder krachtig... 

Hij had in elk geval iets nodig om het beter te doen dan zijn evenknie met benzinemotor. Zijn elektromotor is met 113 kW (154 pk) en 235 Nm koppel immers minder krachtig dan de huidige Abarth blokken die 165 en zelfs 180 pk bieden. Het merk beweert echter dat de 500e vanuit stilstand de 100 km/u haalt in slechts 7 seconden. Dat is een paar tienden sneller dan de 595, maar niet zo snel als de 695...

Meer dan 300 km rijbereik? 

Abarth heeft het WLTP-rijbereik van zijn eerste elektrische auto nog niet meegedeeld, maar geeft wel mee dat hij voorzien is van dezelfde 42 kWh batterij als de Fiat 500e. En die kan tot 320 km rijbereik claimen. De oplaadsnelheid is beperkt tot maximaal 85 kW, wat betekent dat hij in 35 minuten kan laden tot 80%.

Het legendarische geluid van het Abarth-blok!

Het hoogtepunt is echter het lawaai! Wat zou een Abarth immers zijn zonder het gebrul van zijn motor? Het merk met de schorpioen heeft daarom bijzonder hard gewerkt aan de klanken van deze 500e, met een reeks specifieke waarschuwingen, maar vooral een ‘Sound Generator’ functie! Die reproduceert getrouw het legendarische geluid van de Abarth-motor. We kunnen niet wachten om dat te zien - of eerder te horen - wanneer hij op de markt komt!