Een twaalf- of achtcilindermotor is er wat over naar je zin? Waarom bestel je dan je volgende Bentayga niet in een plug-in hybride versie? Deze nieuwe variant combineert een 3.0-V6 op benzine met een elektromotor van 94 kW (128 pk) en 400 Nm. Het systeemvermogen komt uit op 449 pk en 700 Nm
5,5 seconden en 79 g/km
De prestaties blijven wel nog voldoende om bij het Bentley-logo te passen, met een sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 5,5 seconden en een topsnelheid van 254 km/u. Zijn gehomologeerde CO2-uitstoot keldert daarentegen tot 79 g/km. Daarmee is dit “de meest efficiënte Bentley ooit”, zo jubelt het Britse merk. Ter vergelijking: de Bentayga W12 heeft een gehomologeerde uitstoot van 296 g/km… op de NEDC-cyclus.
39 fluisterstille kilometers
De batterij van deze Bentayga Hybrid volstaat voor 39 elektrische kilometers volgens de WLTP-homologatie (51 kilometer volgens NEDC). Ze laat zich vervolgens herladen in slechts 2,5 uur.
141.000 euro plus btw
Bentley kondigt voor Europa een prijs aan voor belastingen (en voor opties…) van 141.000 euro. De eerste klanten kunnen nog voor het eind van dit jaar hun auto in ontvangst nemen.