Vlak na zijn facelift komt de X1 er dus zoals beloofd in een plug-in hybride versie, die xDrive25e is gedoopt. Zoals zijn naam al aangeeft, heeft hij vierwielaandrijving, maar niet in de ‘traditionele’ betekenis van het woord. Er is namelijk geen mechanische verbinding tussen de voor- en de achteras. De verbrandingsmotor drijft de voorwielen aan, de elektromotor is rechtstreeks aan de achterwielen gekoppeld.
220 pk
Meer in detail vinden we vooraan een 1.5-turbodriecilinder van 125 pk en 220 Nm. De elektromotor achterin is dan weer goed voor 95 pk en 165 Nm. Gecombineerd geeft dat 220 pk en liefst 385 Nm, wat hem behoorlijk sportieve prestaties oplevert: 0 naar 100 km/u in 7,2 seconden en een topsnelheid van 192 km/u.
9,7 kWh
De lithium-ionbatterij van deze X1 kan 9,7 kWh aan stroom opslaan. Dat moet volstaan voor een elektrisch rijbereik van 57 kilometer (50 kilometer volgens WLTP). In elektrische modus haalt hij tot 135 km/u. Herladen zou ongeveer 3,5 uur duren aan een wallbox (en 5 uur aan een huishoudstekker).