Na een compleet geschifte G-Klasse waagt Brabus zich aan de GLS. Voor één keer blijft het koetswerk eerder sober als je het vergelijkt met de andere creaties van de tuner. Maar toch zien we indrukwekkende, 24 duim grote velgen! Zijn motor is dan weer alles behalve discreet. De AMG V8 werd vergroot van 4 naar 4,5 liter, terwijl de turbo’s vervangen worden door exemplaren van Brabus. Dat alles zorgt ervoor dat het vermogen stijgt naar 900 pk en het koppel naar 1.250 Nm! Iets te veel, dus wordt dat laatste in de auto elektronisch begrensd tot 1.050 Nm om ervoor te zorgen dat de 9-traps automaat niet de geest geeft.





Een monsterlijke mechaniek!

Ondanks zijn kolossale gewicht van om en bij de 2,6 ton, is dit Duitse beest in staat om vanuit stilstand de 100 kilometer per uur aan te tikken in amper 4,2 seconden. En de snelheidsmeter houdt er pas bij op aan 320 km/u! Een topsnelheid die ook elektronisch begrensd is… Een monster onder de motorkap dus. Voor het interieur volstaan twee woorden: op maat. Klant is koning. Zoals steeds bij de tuner is ook hier de prijs ‘op aanvraag’.





Te land... en ter zee

Ben je eerder een waterrat? Ook dan kan Brabus je gelukkig maken! Dit is de Shadow 900, die net als de GLS... 900 pk levert! In dit geval niet dankzij een blok van Mercedes, maar wel door twee Mercury Marine 450R Verado XL V8 motoren van elk 4,6 liter! Daarmee haalt hij een topsnelheid van 110 km/u… op het water! Net zoals bij de andere voertuigen van het merk kan de toekomstige eigenaar de aankleding naar wens kiezen. De productie is beperkt op 200 exemplaren.





?