4,85 m lang, 2m breed en slechts 1,37 m hoog, en ook de lange wielbasis valt op. De stijl sluit geen compromissen: de Citroën gaat atypisch voor gespierde golvende lijnen. Gaat het merk de sportieve toer op? In het interieur heb je een zonnebril nodig, want het geel doet pijn aan de ogen! Het vloeiende en eenvoudige interieur maakt volop gebruik van multimediaschermen.
300 pk!
Citroën was lange tijd een voorvechter van diesel, maar kiest met dit concept voor een plug-inhybride met een benzinemotor van 150 tot 200 pk en een elektromotor van 80 kW. Het gecombineerde vermogen bedraagt 300 pk! Zuiver elektrisch is er een rijbereik van zo’n 60 kilometer mogelijk. Het opladen van de batterijen duurt 2u30 tot 4u30.
Multimedia
De Citroën zit ook tjokvol technologie. Zo zijn er camera’s in plaats van achteruitkijkspiegels, en een HD-camera binnenin die de weg filmt, zoals bij de gloednieuwe C3 het geval is. Smartphones kunnen via inductie worden opgeladen, passagiers beschikken over tablets, de chauffeur en voorste passagier hebben een groot aanraakscherm, en de ruimtelijk doordachte stereo heeft onder meer speakers in de hoofdsteunen.
Einde van de hydraulische ophanging
Citroën kondigde aan dat de hydraulische ophanging waaraan het zijn reputatie te danken had, niet meer gebruikt. Toch wil de constructeur op dat vlak blijven innoveren, met “progressieve hydraulische kussens”.