De tweede Duster werd onthuld in 2017 en ondergaat een kleine facelift in september. Uiterlijk kunnen we moeilijk van een volledige make-over spreken. Enerzijds omdat de Duster nog voldoende aantrekkingskracht lijkt te hebben, want hij was in 2019 nog de SUV die de meeste particuliere kopers in Europa wist te verleiden. Maar ook omdat Dacia zich getrouw aan zijn eigen credo beperkt tot zo weinig mogelijk investeringen. De meest oplettenden zullen een nieuwe Y-vormige lichtsignatuur ontdekken en een gemoderniseerd radiatorrooster.
Aan het kleurenpalet wordt de tint Orange Arizona toegevoegd. Verder is de Duster het eerste Dacia-model met led-richtingaanwijzers. Vreemd genoeg heeft hij echter nog geen recht op het nieuwe merklogo.
De Duster ondergaat verder een aantal doelgerichte aanpassingen (hertekende achterspoiler en nieuwe velgen) om de stroomlijn te verbeteren en de CO2-uitstoot licht te drukken – tot 5,8 g/km minder in de 4x4-versie.
Maar de meest tastbare evoluties zijn in het interieur te vinden. De Duster krijgt een nieuwe bekleding en een middenconsole met een grote verschuifbare middenarmsteun. Bovendien krijgt hij een nieuw aanraakscherm van 8 duim. Dat geeft onder meer draadloos toegang tot de diensten van Apple CarPlay en Android Auto, naar het voorbeeld van zijn recente kleine broer Sandero.
Op mechanisch vlak keert de automatische versnellingsbak terug naar de Duster-catalogus. De 1.3 TCe 150 pk kan namelijk worden gecombineerd met een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling EDC met zes verhoudingen. Verder blijft het motorenpalet mooi volledig, met versies op diesel, benzine en LPG en twee of vier aangedreven wielen.
De gefacelifte Duster komt in september op de markt. In België ligt de prijsvork tussen 13.190 en 20.590 euro.