Alsof de standaard BMW X7 nog niet opzichtig genoeg is, heeft Alpina, de ‘tuner-constructeur’ uit Duitsland, er nog wat extra spoilermaterieel op gehangen. Zij- en voorschorten, een soort diffuser achteraan, vier dikke ovalen uitlaatpijpen en spaakvelgen van tot 23 duim moeten de giga-SUV met 7 zitplaatsen nog wat meer doen opvallen. Tegelijk is de luchtvering met liefst 40 millimeter verlaagd en is de elektronische sturing van alle essentiële onderdelen – ophanging, stuurbekrachtiging, achttrapsautomaat – volledig herijkt. Om de kolos uit München op een Alpina-waardige manier voort te stuwen, lepelt het bedrijf er een tot 612 pk en 800 Nm opgevoerde 4.4-V8 van BMW in. Daarmee knalt het gevaarte ondanks een leeggewicht van 2,65 ton naar 100 km/u in slechts 4,2 seconden en kan de krachtpatser zijn bonkige koetswerk naar een top van 290 km/u stuwen. Het NEDC2-normverbruik van 12,0 l/100 km (274 g CO2/km) zal de gemiddelde koper van dit gevaarte worst wezen als je weet dat je er in Duitsland minstens 155.200 euro voor betaalt, een bedrag dat met wat opties vlot richting 200.000 euro zal gaan.