1.023

Het leeggewicht, in kilogram, van de instap-208: de 1.2 PureTech van 75 pk. De diesel weegt 1.126 kilogram, de elektrische e-208 1.455 kilogram.

201902261323121.jpg

208

De typebenaming, maar ook de topsnelheid. Als je voor de 1.2 PureTech van 130 pk kiest, de krachtigste verbrandingsmotor bij de lancering. De elektrische versie is begrensd op 150 km/u.

201902261323082.jpg

5

Het aantal deuren: Peugeot laat de driedeursversie voortaan achterwege. Net als heel wat concurrenten houdt de nieuwe generatie het alleen nog bij de vijfdeurs.

201902261323093.jpg

10

De maximale grootte, in duim, van het centrale scherm in de meest luxueuze versies van de nieuwe 208. Het scherm in de uitgaande generatie van de 208 is niet groter dan 7 duim.

201902261323094.jpg

5

Peugeot biedt vijf uitvoeringen aan voor zijn nieuwe 208: Like, Active, Allure, GT Line en GT. De GT-versie is wel alleen voorbehouden voor de elektrische e-208.

201902261323105.jpg

8

Het aantal verzetten in de automaat op de turbobenzines PureTech 100 en 130. Acht verzetten is ongezien in het B-segment. De manuele versnellingsbakken tellen afhankelijk van de uitvoering vijf of zes verzetten.

201902261323106.jpg

340

Het officiële WLTP-rijbereik van de e-208. Met zijn batterij van 50 kWh bevindt hij zich daarmee tussen batterijen met een “normaal” rijbereik (+/- 40 kWh) en een groot rijbereik (+/- 60 kWh) van recente elektrische modellen van massaconstructeurs. Volgens de oude NEDC-cyclus zou het theoretische rijbereik van de e-208 op 450 kilometer liggen.

201902261323127.jpg