1. 306 pk
Deze oplaadbare hybride is niet tevreden met enkel het etiket 'zuinigste RAV ooit'. Het is immers ook de krachtigste RAV4 sinds de lancering van het model. Zijn gecombineerd vermogen stijgt naar 225 kW, of 306 pk. Daarmee evenaart hij de hybride SUV's van de andere grote constructeurs, zoals de Peugeot 3008 Hybrid4 met zijn 300 pk.
2. 6,2 s
Het vermogen wordt via de 4 wielen op het asfalt losgelaten. Daarmee belooft de RAV4 Plug-in een sprint van 0-100 km/u in amper 6,2 seconden.
3. 2,5 l
De aandrijflijn van deze oplaadbare hybride uitvoering van de RAV4 maakt ook gebruik van de recent geïntroduceerde atmosferische 2,5 l Dynamic Force motor van Toyota. Het is eerder in het elektrische gedeelte dat je de vermogenstoename moet gaan zoeken.
4. 29 g
Hybridespecialist Toyota kondigt een uitzonderlijk laag gehomologeerd CO2-cijfer aan voor zijn RAV4 Plug-in. De Japanse reus belooft een uitstoot van 'minder dan 29 g/km', gemeten volgens de WLTP-norm. De concurrenten zijn in het algemeen tevreden met een uitstoot die amper onder de 40 g/km geraakt.
5. 65 km
Toyota zwijgt nog steeds over de opslagcapaciteit van de batterij in de RAV4 Plug-in. We weten wel dat het gaat om een lithium-ion batterij die de RAV4 een puur elektrisch rijbereik geeft van 'meer dan 65 km' in WLTP. Dat is opnieuw een referentie in het segment, aangezien de concurrentie eerder mikt op 50 km.
6. 520 l
Deze 'grote' batterij wordt onder de vloer gemonteerd. Toyota onderstreept dat ze geen invloed heeft op de praktische aspecten van de RAV4 en maar weinig kofferruimte opeist. Het aangekondigde koffervolume bedraagt 520 l, in vergelijking met 580 l voor de 'gewone' hybride.
7. 9-duim
Deze oplaadbare hybride krijgt de nieuwste generatie van Toyota's infotainmentsysteem. Goed nieuws voor de 'geeks': via het 9-duims scherm kan je ook gebruik maken van Apple CarPlay en Android Auto.