De autobouwer had in februari zijn terugkeer al aangekondigd. Hoewel de officiële website van het merk op het moment van schrijven de voorstelling nog niet aankondigt, weten we wel hoe de nieuwe DeLorean er zal uitzien. Is er iets misgelopen met de reis van de Alpha5 door de tijd? In tegenstelling tot wat we konden vermoeden, gaat het immers niet om een sportieve tweezitter, maar wel om een GT met vier plaatsen!

Een meer hedendaagse stijl

Hoewel we de vorm van zijn voorloper kunnen herkennen, is zijn koetswerk heel anders dan dat van de eerste DeLorean. Gelukkig zijn de vleugeldeuren die de reputatie van zijn voorganger maakten ook nu weer op het appel. En ze zijn enorm! Er zijn er twee, die toegang geven tot zowel de voorste als de achterste zitplaatsen. Binnenin hebben de schermen natuurlijk alle knoppen en andere voor het tijdreizen noodzakelijke technologieën vervangen.





Weinig precies...

Wat de technische specificaties betreft, is de door DeLorean meegedeelde informatie op zijn zachtst gezegd niet erg precies. De Alpha5 zou een batterijpakket krijgen van meer dan 100 kWh voor een bereik van meer dan 500 km. Ook de prestaties zijn nog niet officieel. DeLorean vermeldt een sprint van 0 naar 100 km/u in ongeveer 3 seconden en een topsnelheid van 250 km/u. Anderzijds knipoogt de autobouwer wel naar de film die de eerste generatie DeLorean beroemd maakte door aan te geven dat hij 4.35 seconden nodig heeft om de 88 mph te halen. Het zal bij de kenners voor een glimlach zorgen.


`


Afspraak op Pebble Beach

De Alpha5 houdt dus nog veel achter de hand. Terwijl we weten dat we Italdesign te danken hebben voor het ontwerp, is het nog maar de vraag wie zal instaan voor de assemblage. Ook de prijs is nog een raadsel. Er zou echter nog informatie vrijgegeven worden vóór de presentatie in levende lijve in augustus op Pebble Beach. De start van de commercialisering is gepland voor 2024.