Het aftellen kan beginnen: over een jaar krijgen de Peugeot 508 en 508 SW (de break) een plug-inhybride aandrijflijn die Hybrid heet. De populaire SUV 3008 krijgt een Hybrid4-versie met vierwielaandrijving.

Hybrid

De aandrijflijn van de toekomstige plug-inhybrides draait om de 1.6 PureTech turbobenzine. In de Hybrid is die 180 pk sterk en wordt hij gekoppeld aan een elektromotor van 110 pk. Het vermogen gaat via een e-EAT8-achttrapsautomaat naar de voorwielen. Om de overgang tussen de elektrische en de verbrandingsmotor ongemerkt en optimaal te laten gebeuren, maakt de koppelomvormer plaats voor een natte meerschijvenkoppeling. Het gecumuleerde vermogen bedraagt 225 pk. De CO2-uitstoot ligt volgens Peugeot onder 49 g/km.

Hybrid4

In de Hybrid4 is de verbrandingsmotor 200 pk sterk. Naast de 110 pk sterke elektromotor op de vooras zit er nog eens een even sterke elektromotor op de achteras. Het gecumuleerde vermogen bedraagt 300 pk, en beide elektromotoren zorgen voor vierwielaandrijving, weliswaar zonder mechanische verbinding tussen de assen. Peugeot benadrukt dat de plaatsing van de tweede motor geen invloed heeft op de interieurruimte. Ook hier ligt de CO2-uitstoot onder 49 g/km.

Elektrisch rijbereik

Een 11,8 kWh sterke lithium-ionbatterij, in de Hybrid4 zelfs 13,2 kWh, zorgt voor de stroom. Dat levert voor de Hybrid4 een volledig elektrisch rijbereik op van 50 kilometer volgens de WLTP-cyclus (60 kilometer volgens de oude NEDC), en voor de Hybrid 40 WLTP-kilometers (50 volgens de NEDC). De topsnelheid is dan beperkt tot 135 km/u. Laden aan een klassiek stopcontact duurt 7 uur, via de optionele 6,6 kW-lader 1 uur 45.