Het Britse magazine Car meldt op zijn website dat Ferrari heel wat details over zijn toekomstige SUV Purosangue heeft onthuld. Wanneer de verhoogde sportwagen begin 2022 op de markt komt, zal hij worden aangedreven door een V12-motor met 800 pk. Later in zijn carrière volgt nog een hybride 4.0-V8-versie met naar schatting 700 pk. Ondanks zijn SUV-aspiraties zal het model een lage daklijn krijgen en slechts vier zitplaatsen bieden. Het wordt een vierdeurs maar met omgekeerd openzwaaiende achterdeuren en zonder B-stijl om de instap achterin te vergemakkelijken. Hij zou qua stijl nog radicaler voor dynamiek kiezen dan bijvoorbeeld de Aston Martin DBX of Lamborghini Urus. De auto is gebaseerd op een modulair platform, en hoewel de motor centraal voorin ligt, heeft hij zijn middelste gedeelte gemeenschappelijk met de modellen met centraal achterin ingeplante aandrijflijn. De basis kan overweg met motoren met zes, acht of twaalf cilinders in functie van de markt.
Elektrisch
Maar het meest verrassende nieuws hebben we tot het laatste bewaard: de Purosangue zou nog twee volledig elektrische broers krijgen. De eerste zou in 2024 op de markt komen, de tweede in 2026. Het platform is er klaar voor en er wordt gesproken van een vermogen van minstens 620 pk en een batterij van minstens 80 kWh. Dat laatste is niet veel voor een auto die ongetwijfeld veel stroom zal verbruiken (wij gokken op een realistisch rijbereik van 200 à 250 kilometer) en het zou ons persoonlijk verbazen als er later niet nog varianten met (veel) grotere batterijen komen.